Haute Couture WordPress SEO Adımları

Haute Couture SEO

Çok tercih edilen ve sonuçlarıyla gurur duyduğumuz Haute Couture SEO Üyelik hizmetimiz kapsamında hangi hizmetleri verdiğimizi, hangi adımları izlediğimizi sizler için derledik.

1 – non-www Domain

Artık alan adının başında www kullanmak için hiçbir nedenimiz yok. Daha çok sunucu tarafındaki bu görevin amacı basittir. Arama motorları kısa url sever. non-www kullanmanın bir diğer faydası ise arama motoru konsollarına daha az iş yüklemektir.
Peki, www ile gelen çağrılar ne mi olacak? Onları non-www yönlendirmesi bizim işimiz.

2 – WordPress SEO Plugin

Basit gibi görünen bu adım alsında doğru yapılmadığı zaman Negative SEO ile sonuçlanabiliyor. Çok popüler ve bizim kendi sayfamızda da kullandığımız Yoast SEO ile sayfanızdaki işleyiş sizin kontrolünüzde olacak.

3 – Friendly Permalink Yapısı

Okunabilir, arama motoru dostu linkler ile nasıl öne çıktığınıza şaşıracaksınız. Gerek .htaccess aracılığı ile gerekse de WordPress permalink ayarları yardımıyla doğru konfigürasyonu kuruyoruz.

4 – Focus Keyword

Madem Google hala bir bilgisayar algoritması o zaman anahtar kelimelerin de hala önemli olduğunu hatırlamak gerekir. Fakat şunu da bilemek gerekir; artık birden fazla anahtar kelime ile arama motorlarına hoş görünme devri kapanmıştır. Sayfalarınızda, yazılarınızda birden fazla değil tek bir anahtar kelimeye odaklanılmalıdır. Ve bunu biz sizin için yapıyoruz.

5 – Başlık Etiketleri ve H1, H2, H3

Sayfalarımızda ve yazılarımızda kullandığımız başlıkların önemi artık çok kritik. Artık başlıklar savaşı yaşanıyor diyebiliriz. Fakat sadece ilginç ve dikkat çekici olmak yeterli mi? Basit bir cevabı var, hayır. Başlıklarımız içerik, odaklanılmış anahtar kelime ve hedef kitlemiz ile uyumlu olmalıdır. Bu düzenleme sonrasında sayfalarınızın trendi nasıl artıyor şaşıracaksınız. Ayrıca şu soru da kritik; sayfa başlığı tamam ama sayfa içindeki başlık etiketlerini doğru kullanıyor muyuz? Bu adımda sayfa başlık etiketlerini düzenlediğimiz gibi sayfa içindeki H1, H2, H3 gibii hatalı veya eksik başlık etiketlerini düzenliyoruz.

6 – Meta Açıklamaları ile CTR Optimizasyonu

Meta açıklamaları sayfanıza ranking anlamında bir faydası olmaz ama CTR (CLICK-THROUGH RATE) optimizasyonu açısından kritiktir. Ve ek olarak şunu biliyoruz ki artık kullanıcılar SERP(search result page) içindeki meta açıklamalarına bakmaya başladılar. Google da bunun farkında ve bunu SERP’e yansıtıyor. Bu adımda, sayfalarınızın meta açıklamalarını düzenliyoruz.

7 – Meta Anahtar Kelimelere Ölüm

Artık meta anahtar kelimeler SEO içindeki rolünü yitirdiler. Hatta hatalı konfigürasyon Negative SEO ile sonuçlanabiliyor. Bu adımda sayfanızın gereksiz meta anahtar kelimelerini temizliyoruz.

8 – Image Alt Text & Image Title Text

Image Alt Text: Kullanılan görsellerin mutlaka doğru Alt Text’i olmalıdır. Bunu arama motorları ile doğru iletişim için bir şart olarak düşünebiliriz. Bu adımda, sayfanızdaki tüm görsellerin Alt Text’lerini düzenliyoruz.
Image Title Text: Meta anahtar kelimeler adımında olduğu gibi Image Title Text’lerde artık SEO açısından faydasızlar. (Fakat arşivinizi sağlıklı tutmak adına Image Title Text’ler önemlidir.) Bu adımda gereksiz uzunlukta ve anlamsız Image Title Text’leri inceliyor ve düzenliyoruz.

9 – İlk Paragrafta Focus Keyword Kullanımı

Focus Keyword adımında bahsetmiştik, içeriğe odaklanmış tek bir anahtar kelime SEO stratejimiz adına çok önemli. Peki belirlediğimiz bu anahtar kelimeyi nerede ve nasıl kullanmalıyız? İşte bu adımda odaklanmış anahtar kelimelerimizi olması gerektiği yere, ilk paragrafa taşıyoruz.

10- Kralımız “İçerik”

Google ve diğer arama motorları hala içeriğin özgünlüğüne ve biçimine önem vermeye devam ediyor. Peki uzun (kelime sayısı açısından) yazıların ve sayfaların SERP içinde sıralamayı etkilediğini biliyor muydunuz? İşte biz bu kanıtlanmış gerçekten yola çıkarak içeriğinizi gerekli uzunluğa getiriyoruz.

11 – Kısa Url

Friendly permalink adımında kısaca bahsetmiştik. Şimdi gelin yine basit bir cevap ile kısa url neden önemli ona bakalım. Google organize edilmiş, profesyonel bir elden çıkmış WordPress sayfası ile amatör bir işi birbirinden kolaylıkla ayırt edebiliyor. Bu becerisinin temelinde ise sayfadaki URL yapısını incelemek bulunuyor. İşte bu sebepten dolayı biz bu aşamada sayfanızdaki tüm URL’leri Google’ın istediği biçimde sunuyoruz.

12 – “Akıllı” Görsel Dosya Adı

Arama mortolarının Image Title Text’ler ile ilgilenmediğinden bahsetmiştik. Fakat (doğal olarak) dosyaların adı oldukça önemlidir. Bu adımda “DC0000.JPG” gibi görselleri “ben-akilliyim.jpg” olarak düzenliyoruz.

13 – Dofollow & NoFollow Linkler

WordPress sayfası varsayılan ayarlarında linkleri Dofollow atar. Fakat son yıllarda ortaya çıkan güvenlik açıkları sebebiyle artık Nofollow linklerine yöneldik. Buraya kadar sorun yok fakat işe SEO açısından bakınca; Nofollow linkleri ile Google’a kısaca beni bir bağlantı olarak görme demiş oluruz. Güvenlik sebebiyle kullanılan Nofollow linklerini hem Google dostu hem de güvenli sağlamak ek bir çalışma gerektirir. Bu adımda sayfanızdaki linkleri Ultimate Nofollow Plugin yardımı ile düzenliyoruz.

14 – Interlinks

Arama motorları sadece dışarıdaki değil, sayfa icindeki trafiğe de önem veriyor. Özetle kullanıcıların sayfanız içinde ne kadar çok link gezdiği önemlidir. Bu adımda, sayfanızdaki tasarımı iyileştirerek Interlink’leri düzenliyoruz.

15 – High Domain Authority External Links (Off-Site SEO)

Bu adımda aynı Interlinks adımında olduğu gibi sayfamızdaki link sayısını arttırıyoruz. Fakat bir farkla; bu sefer linkleri popüler, rank değeri yüksek sayfalara veriyoruz. Bu adımdaki çalışmaların SEO açısından nasıl iyi sonuçlar verdiğine çok şaşıracaksınız.

16 – Sitemaps

Bu adımda Site Haritasını Yoast SEO aracılığı ile oluşturuyor ve Google Search Console, Bing Webmaster Tools ve Yandex Webmaster Tools’a kayır ediyoruz.

17 – Crawl

Özellikle bir etkinlik duyurusu gibi veya güncelliği kısa sürede yitirme olasılığı olan linkleri, Google ve Bing gelip incelemeden önce, kayıt ediyoruz. Bu adım özellikle SERP (search engine result page) rekabetinde sizi bir adım öne çıkaracaktır.

18 – Social Signals (Off-Site SEO)

Sosyal Medyada etkin olmanın SEO üzerinde maalesef kanıtlanmış bir olumlu etkisi yok. Fakat şurası muhakkak ki İnternet ortamındaki marka bilinirliği ve rekabet amacıyla uygulanan SEO ile Sosyal Medya düşman kardeşler değildir. Hatta kimi uzmanlar ve çalışmalar bir korelasyona dikkat çekiyor. Bu adımda biz sosyal medya hesapları ile sayfa ilişkisini güçlendiriyoruz.

19 – Keyword Research

Anahtar Kelime Araştırması çalışmalarımızın kritik aşamalarından biridir. Hedef kitlenin arama motorlarında hangi kelimeler ile size ulaşabileceğini bilmek ve bunun takibini yapmak önemlidir. Bu adımda sayfanızın hedef kelimelerini buluyoruz.

20 – Backlinks (Off-Site SEO)

Backlink’ler WordPress SEO söz konusu olduğunda hala çok önemlidir. Bu adımda, Ahrefs aracı ile yaptığımız analizler ışığında, sayfanızdaki ilgili backlink düzenlemeleri gerçekleştiriyoruz.

21- HTTPS

Emin olduğumuz bir konuda arama motorlarının SSL aktif sayfaları sevdiğidir. Bu adımda sayfanıza SSL kurulumu yapıyor ve sayfanıza giren ve çıkan verilerin şifrelenmiş olduğundan emin oluyoruz.

22 – Schema Markup

Şema biçimlendirmesi (Schema Markup) temelde Google gibi arama motorlarının ziyaretçilere daha fazla ve daha iyi veri sunmasına yardımcı olan ek koddur. Bu adımda, SERP içinde sizi yukarı çıkarmak adına, (Google Structured Data Testing Tool yardımı ile çıkan sonuçlara uygun olarak) Schema Plugin kurlumu yapıyoruz.

23 – Social Markup

Tıpkı schema markup’da olduğu gibi, Social Markup da oldukça önemlidir. Bir örnek vermek gerekirse; Twitter üzerinde sayfanıza ait paylaştığınız bir link görsel, başlık, açıklama ile geliyor mu? Yoksa sadece link olarak mı gözüküyor? İşte bu adımda bu soruların cevaplarını arıyoruz ve ilgili düzenlemeleri yapıyoruz.

24 – SERP İçinde Son Güncellenme Tarihi

Bir yazının 1 sene önce yazıldığını düşünelim. Fakat 1 hafta önce düzenlediniz. Hatalarını giderdiniz veya görseli, linkleri yenilediniz. Peki bundan arama motorlarının haber var mı? İşte bu adım, bu tip sorunları ortadan kaldıran bir çalışayı içerir.

25 – Negative SEO

Bundan önce listelediğimiz ve bir kısmını da bundan sonra listeleyeceğimiz adımlar bizi Negative SEO’dan korur. Negative SEO oldukça akıllanan günümüz arama motorları ile kötü ilişki demektir. Bunu takip eden, olmasını engelleyen bir strateji yürütüyoruz. Ve bu adımı çalışmalarımızın bir çeşit güvenlik kamerası gibi düşünebiliriz.

26 – Yerel SEO (Off-Site SEO)

Yerel SEO çok ciddi bir adımdır. Derinine koşuşmak ve detaylandırmak gerekir ama gelin özetleyelim; “Yerel SEO, işletmelerin Google Business ve Bing Places’a kayıt olmasıdır”. Bunlar hem tamamen ücretsizdir hem de SERP içinde işletenizin yukarıda gösterilmesine yardımcı olacaktır. Kısaca, bu adımda işletmenizin ilgili kayırlarını yapıyoruz.

27 – Google Image Search

Google Arama Konsolu’na kayıt ve kurulumdan Sitemap adımında bahsetmiştik. Bu adımda da Google’ın sayfa linklerimiz gibi görselleri de index’lediğinden emin oluyoruz. (Bu adımda aynı zamanda, bir sayfa zannedilmemesi için, Image Attachment sayfalarının Google tarafından index’lenmediğinden emin oluyoruz)

28 – Çoklu Dil Destekli WordPress SEO

Sayfanız birden fazla dile sahipse SEO konusunda önünüzdeki tepelerin dağ olduğunu görürsünüz. Bu adım aslında tüm adımların bir çeşit tekrarıdır. Tüm adımların her dil için tekrar yürütülmesi çalışmasıdır.

29 – Websitesi Hızı

Konu WordPress SEO is sayfa hızı çok önemlidir. Google 2010 yılında sayfa hızının SERP yani arama sonuçları sayfasında bir değişken olacağını bildirmişti. Her 4 ziyaretçiden birinin 4 saniyeden uzun süren bir yüklemede kaçtığını biliyoruz. Mobilde ise daha dramatik bir veri var; 5 saniyeden fazla sürede yüklenen sayfalardan ziyaretçilerin %76’sı çıkıyor. Bu adımda şu alt adımları uyguluyoruz: Cache Plugin, Image Optimization, CDN kurulumu, gereksiz komutların kaldırılması vb.

30 – Broken Linklerin Tamiri

Kimsenin sevmediği gibi Google ve diğer arama motorları da çalışmayan linkleri sevmiyor. Bu adımda sayfanızdaki tüm linkleri test ediyor ve çalıştığından emin oluyoruz. Ayrıca Google Webmaster Tool yardımı ile çalışmayan linkleri takip ediyoruz.

31 – Mobil Kullanılabilirlik

Google çok yeni olarak algoritmasına bir sitenin içeriğin mobil sürümü olup olmadığını denetlediğini duyurdu. Bu demek oluyor ki sayfamız mobil cihazlar tarafından rahatça (Google standartlarında) kullanılabiliyorsa Google arama sonuçlarında elimiz güçleniyor. Bu adımda sayfamızın Mobile-Friendly testinden geçmesini sağlayacak çalışamları uyguluyoruz.

32 – Push Notifications

Çok basit bir denklem var; ne kadar çok abone o kadar başarı. Bunun en basit ve modern yöntemlerinden biri de Chrome, Safari, Firefox Push notifications entegrasyonu. Örnek vermek gerekirse; sayfanıza yen bir etkinlik haberi girdiğinizde sayfanızı bir kere açmış ve bildirimlerden haberdar et demiş kullanıcılara uyarı gider. Bu Facebook internet tarayıcı uyarıları ile aynı teknolojidir. Biz bu adımda sayfanıza bildirim aboneleri toplamanızı sağlayacak Push Notification sistemi kuruyoruz.

33 – E-Bülten Sistemi

SEO ile dolaylı bir iletişimi olan e-bülten sistemi artık sizin için bir bilinmez olmaktan çıkıyor. Bu adımda şu çalışmalar gerçekleştirilir: MailChimb hesabı kuruluyor, Email template hazırlanıyor, listeler oluşturuluyor, sayfanız ile entegrasyonu tamamlanıyor ve sistemi kullanabilmeniz için eğitim veriliyor.

34 – Denetim

Bu görev tüm diğer adımlara eşlik eden uzun bir yürüyüşe aittir. SeoSiteCheckup gibi ücretsiz yardımcılar ile periyodik (aylık) olarak denetlediğimiz SEO çalışmalarımızı kimi zaman (müşteri talebine bağlı olarak) SEMrush gibi ücretli araçlara da taşıyabiliyoruz. Bu görevin temel amacı yaptığımız çalışmaların sonuç verip vermediğini periyodik olarak denetlemek ve sonuçlara adapte olmaktır.

35 – Google Analytics

Biliyorsunuz ücretsiz araç Google Analytics, SEO denildiği zaman olmazsa olmaz bir araç. Fakat bu çok faydalı ama karmaşık aracı kim kullanacak? Bu adımda gerekli kurulumları ve sizin rahatça okuyabileceğiniz raporları size sunan çalışmalarımız bulunur.

36 – Anahtar Kelime’nin Gidişatını Raporlama

Bu asımda belirlediğimiz anahtar kelimelerde arama motoru sonuç sayfalarında (SERPs) nasıl bir trendimiz olduğunu raporluyoruz. Bu periyodik (aylık) raporlama bir anlamda çıkardığımız işi ölçmenize ve değerlendirmenizi sağlamaktadır.

Lütfen sormak istediklerinizi bize Müşteri Destek sayfamız aracılığı ile ietin veya bu yazıya yorum yapın. Eğer hemen iletişime geçmeliyim diyorsanız hemen Sohbeti Başlatın.

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Bu site, istenmeyenleri azaltmak için Akismet kullanıyor. Yorum verilerinizin nasıl işlendiği hakkında daha fazla bilgi edinin.